Monday, February 8, 2010

Warna : Bukti Kesempurnaan Allah

Posted by mautauka




"Dialah yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis. Kamu sekali-kali tidak melihat cacat pada ciptaan Tuhan Yang Maha Pemurah. Maka lihatlah berulang-ulang, adakah kamu lihat ada kekurangan? Kemudian pandanglah sekali lagi, niscaya penglihatanmu akan kembali kepadamu tidak menemukan sesuatu cacat dan penglihatanmu itupun dalam keadaan payah."
(QS. Al Mulk, 67: 3-4)

34 comments:

Gelojak_Jiwa said...

Cantiknya... ahhh.. cantiknya dia.... huu.. cantiknya pelangi tu.. cantiknya awan itu... cantiknya matahari itu... cantiknya warna itu...

cantiknya..... huhu...

fakir al banjari said...

hu hu hu

mautauka said...

memang cantik

Gelojak_Jiwa said...

MasyaAllah...

Setiap warna mempunyai panjang gelombang yang

berbeza. Setiap gelombang bergabung menjadi warna

putih. Ajaibnya!

Oghang Ba Ado said...

cantik..?

siapa yang cantik?

insanfakir said...

Allah itu cantik dan suka kepada kecantikan.

mautauka said...

kalau aku kata Allah tu cantik, bila masanya aku melihatNya?

apa yg kita boleh hanya bersandar kepada apa yg Dia kata mengenai diriNya

Gelojak_Jiwa said...

Malunya.. malunya.. Cantiknya warna, malunya.. malunya.. Canntikknyaa! hu hu..

fakir al banjari said...

Maha Suci Allah yang mencipta warna yang kita kagumi

Oghang Ba Ado said...

"...kalau aku kata Allah tu cantik, bila masanya aku melihatNya?"

he he he.. sifu berteka-teki lagi..

mautauka said...

dia sedang membakar aku.

Gelojak_Jiwa said...

sape? sape? biar saya tolong bakar lagi! hua hua hua!

juragan kota said...

abang bakar.@ brother burn....

fakir al banjari said...

saudara insanfakir ada blog tak?

qaseh um masyitah said...

assalamualaikum
Subhanallah

kiaisepuh said...

mcmana yg dikatakan dia sedang membakar aku perjelaskan sikit

Oghang Ba Ado said...

curah minyak petrol.. cucuh api.. pastu menjerit-jerit macam hindu..

ha ha ha ha ha ha...

mautauka said...

OBA sengaja provok aku.

kiaisepuh said...

ish OBA ni udah gilak ka? hahahha

Gelojak_Jiwa said...

dia bukan gila bang cuma kena gout kuat gila.

kiaisepuh said...

OBA ko makan ubat gout ke tidak?....aku rasa ko kena kawin aaaaa....itu gout insyaAllah pelan2 sembuh...

Oghang Ba Ado said...

kawen selalu dah.. nikah aje belum..

kiaisepuh said...

lain mcm aje bunyi jgnlah melempiaskan nafsu di tempat yg salah muahahahahahaha...muahahahahah...muahahahah...waaacchaaaaa....

Gelojak_Jiwa said...

dia memang macam tu bang.. abih suma cicak kat siling kena tembak ngan dia.. huhahauhaaa

fakir al banjari said...

OBA bukan udah gila, dia masih gila. maknanya dah lama daaaah.

insanfakir said...

tak pe org gila tak de dosa

Oghang Ba Ado said...

syukur alhamdulillah..

Gelojak_Jiwa said...

ni gila banyak dosa bang! huahua!

Oghang Ba Ado said...

hui... banyak dosa betul Nabi Ayyub nie iyea?

heh heh heh..

Oghang Ba Ado said...

wohoo! blog yang takda tuan akan jadi sarang pelesit, bajang dan polong siber.. wohooo!

Gelojak_Jiwa said...

kau la bajang tu! hoho!

Oghang Ba Ado said...

ha ha ha ha...

fakir al banjari said...

OBA bukan bajang. dia bujang

Oghang Ba Ado said...

ujang.. jaaaangg! oooo jaaaaaaanng!

Post a Comment