Thursday, December 24, 2009

Ilusi Optik (Kehidupan Adalah kepercayaan)

Posted by mautauka

satu gambar yang mungkin pernah kita lihat.

tersirat makna mendalam bagi sebuah kehidupan kerana....

dalam kehidupan, setiap hari kita akan bertemu pelbagai bentuk pandangan yang mempunyai ciri serupa dengan gambar ini.

terpulang kepada kita bagaimana untuk mentafsirkannya.

sebenarnya kita boleh mengubah cara kita berfikir dengan mengubah cara kita melihat setiap perkara yang berlaku di sekeliling kita.

kehidupan adalah kepercayaan.





7 comments:

fakir al banjari said...

U semakin terer la. boleh buat team motivasi dengan consultant I ni. yang lama belum sempat respon,post baru muncul dah

mautauka said...

aku dah dapat booster. aku nak tambah ilmu dan kongsi dengan orang walaupun ilmu yg orang dah tau. dah lama aku ketinggalan kerana ego bodohku ini. salah satu sbb aku tak berdebat adalah kerana aku tak cukup maklumat dan pengetahuan.

Gelojak_Jiwa said...

perrghh! memang power sekali dia kuar dia punya idea memang melotup! Ilmu dalam blog ni suma sangat berguna. Sampai mak mertua n kak ipar I pun I bacakan RTL diaorang! haha!

Ringkas tapi menusuk kalbu. Memang beginilah cara abang mautauka. Ringkas dan memerlukan pemikiran yang tajam untuk memahaminya.

Gelojak_Jiwa said...

Dulu masa mula nak buat blog saya tak yakin, tak pandai nak tulis topik apa. Sebab tu tak pernah invite sape2.

Lepas tu saya pikir,apa kata saya hanya ceritakan mengenai diri dan pengalaman saya sebab itu sahaja yang saya lebih tahu dari orang lain selain Yang Maha Mengetahui.

Terima kasih kepada OBA, abang fakir, dan abang mautauka kerana saya buat blog ni pun sebab korang juga asalnya.

fakir al banjari said...

marilah sama-sama kita memajukan diri menuju kejayaan. banyak lai yang kita kena belajar. kalau mautauka yang dah banyak ilmu pun kata macam tu, aku ni lagi la kena belajar lagi dan lagi

Gelojak_Jiwa said...

Jom! InsyaAllah.. Kita jemput ramai lagi!

Oghang Ba Ado said...

sama-sama kasih, dan semoga semakin kita ingat padaNya jua sebagai akhir tempat kembali...

Post a Comment